Смачна жыць па-беларуску: брэнды з нацыянальнай адметнасцю
Нацыянальная адметнасць дадае брэндам маркетынгавай каштоўнасці. Сёння беларуская камунікацыя ў брэндынгу зрабілася прыкметай прагрэсіўнасці, спосабам «быць на хвалі», а найбольш — знакам годнасці, павагі да спажыўцоў. Зараз гэта сродак вылучыцца на рынку і дадаць прадукту своеасаблівай элітарнасці.
Узгадайце нядаўнія камунікацыі банкаў, аператараў сувязі (сярод апошніх: MOVABOX ад velcom, «Ясна» ад Белтэлекам), буйнейшых прадуктовых рытэйлераў (беларускамоўныя касы ў «Еўраопт», карты лаяльнасці «Асоба» ад «Гіппа») альбо сетку заправак «А-100», што пачала размаўляць са спажыўцамі па-беларуску. Паказальны вопыт «Лідскага піва», калі буйны вытворца перайшоў на беларускую мову пасля аналізу пажаданняў спажыўцоў.
«Калі на тавары ёсць беларуская мова, то яна адразу прыцягвае ўвагу. І гэтым многія бізнесмены карыстаюцца, не баяцца ўключаць беларускую мову. Напрыклад, цукар «Цудоўная цукерня» – людзі хутчэй разбіраюць яго, чым той, што аформлены па-руску», — Алена Анісім, дэпутат Палаты Прадстаўнікоў Нацыянальнага Сходу Рэспублікі Беларусь, член Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы (эфір радыё «Сталіца»).
Узгаданая «Цудоўная цукерня» — брэнд, распрацаваны нашай агенцыяй, — атрымала шэраг узнагарод на рэкламных фестывалях, але найбольш значнай стала перамога на самым аўтарытэтным конкурсе дызайну ўпакоўкі свету — PENTAWARDS 2016. Упершыню за дзесяцігадовую гісторыю PENTAWARDS узнагароду атрымаў беларускамоўны брэнд!
Да таго ж, варта памятаць, што шмат якія беларускія харчовыя прадукты ў Беларусі і за мяжой асацыіруюцца з сумленнай якасцю. Таму сёння нацыянальныя акцэнты ў вобразе гандлёвай маркі, падкрэсліваючы яе беларускае паходжанне, падкрэсліваюць і маркетынгавую перавагу.
Як жа могуць выглядаць сучасныя беларускія брэнды? Вось самыя знакамітыя нацыянальна арыентаваныя праекты Fabula Branding апошняга часу. Апроч «Цукерні», гэта гандлёвыя маркі «Сафійка», «Вітаем!», «Добрая жонка», «Сёлета».
«Сёлета»: гандлёвая марка сочыва для Слуцкага цукрарафінаднага камбіната
Нэйм «Сёлета» – трапнае беларускае прыслоўе, якое не мае эквіваленту ў рускай мове – азначае «у гэтым годзе» і добра перадае ідэю свежага, толькі-толькі зваранага сочыва з сёлетняга ўраджаю ягад.
У аснове дызайн-канцэпту – аўтарская акварэльная ілюстрацыя ягады – маркера смаку, якая выглядае настолькі апетытна, што здаецца намаляванай ягадным сокам. Прычым ягада наўмысна гіперпавялічана, каб узмацніць ідэю выключнай натуральнасці складу сочыва. Белы шрыфтавы лагатып добра бачны здалёк, а статусны радок «Беларускае сочыва» заяўляе як катэгорыю, так і краіну-вытворцу прадукту.
«Добрая жонка»: гандлёвая марка бакалейнай прадукцыі для ААТ «Мінбакалеягандаль»
Праект, які сабраў надзвычай вялікую колькасць праглядаў, лайкаў і станоўчых каментарыяў на Behance не толькі ад суайчыннікаў, але і, што паказальна, ад шматлікіх замежнікаў.
Прывабны, гумарыстычны, гіпербалізаваны вобраз спрытнай гаспадыні-беларускі прыцягвае ўвагу, выклікае ўсмешку і адначасова давер. «Дзелавітая» жанчына паўстае ў якасці аўтарытэтнай асобы, што разбіраецца ў прадукце і раіць лепшае, у нашым выпадку — пэўную гандлёвую марку. «Добрая жонка» размаўляе з пакупнікамі мовай трапных беларускіх народных прымавак, якія выкарыстаны ў якасці слоганаў.
«Вітаем!»: гандлёвая марка паўцвёрдых сыроў для Рагачоўскага малочнакансервавага камбіната
Гандлёвая марка арыентавана ў асноўным на экспарт у краіны СНД — таму абапіраецца на традыцыйныя беларускія каштоўнасці: ветлівасць, адкрытасць і гасціннасць. Адсюль і назва — «Вітаем!».
У абагульненым вобразе «сырнага» беларуса ўвасобіўся брэнд-персанаж. Так артыстычна перададзены лепшыя якасці нацыянальнага менталітэту: гасціннасць, добры настрой, весялосць і гумар. Саламяныя валасы, вусы і барада, рабацінкі на носе, шырокая ўсмешка – атрымаўся гэтакі пазітыўны вобраз гасціннага беларускага гаспадара, вясёлага і прыветлівага. Звярніце ўвагу — поле «вусоў» выступае ў якасці прадуктовага акна.
«Сафійка»: гандлёвая марка малочнай прадукцыі для Полацкага малочнага камбіната
На што звяртаюць увагу пакупінкі? Гэта графічная выява Сафійскага сабора і аўтарская ілюстрацыя. Шматзначная назва, з аднаго боку, выклікае асацыяцыі з Полацкам (Сафійкай спрадвеку называлі Сафійскі сабор − сімвал горада). Але нейм можа трактавацца і як папулярнае імя дзяўчынкі, брэнд-персанажа гандлёвай маркі. Бо Сафійка — знаёмая, блізкая, родная, магчыма дачка, унучка, сястра ці суседка. Так брэнд гаворыць аб пяшчоце, любові, клопаце аб блізкіх і іхнім здароў'і.
Асноўныя ідэі канцэпцыі — падкрэсленая рэгіянальнасць і пашана да сямейных каштоўнасцей. Эмацыянальная гісторыя на этыкетцы і ласкавае гучанне нейма ствараюць вобраз якаснага мясцовага прадукту са слаўнай гісторыяй, які яднае людзей і сям'ю.
«Цудоўная цукерня»: гандлёвая марка цукру для Скідзельскага цукровага камбіната
Назва «Цудоўная цукерня» утворана на аснове прыгожага старадаўняга беларускага слова «цукерня», якое ў некалькiх славянскiх мовах азначае «кафэ-кандытарская». Корань «цукар» імгненна заяўляе катэгорыю прадукту, а мяккае гучанне слова выклікае асацыяцыі з «салодкім», утульным і атмасферным месцам.
Моўная гульня, казачны «салодкі» характар назвы і слогана – «Салодзім з асалодай» – падтрымліваюцца і ў дызайне. Беларуская канцэпцыя брэнда не толькі падкрэслівае нацыянальны каларыт традыцыйнага прадукту, але і вылучае яго на паліцы сярод канкурэнтаў.
«Калі мы пачыналі распрацоўваць гандлёвую марку цукру для Скідзельскага цукровага камбіната, у нас не было ніякіх сумневаў у тым, што новы брэнд будзе беларускім. Уявіце, на паліцы з цукрам дагэтуль не было ніводнага яркага, тым больш беларускага, брэнду, і гэта вельмі слушны аргумент на карысць нацыянальнай камунікацыі. У самім брэндынгу нам менш за ўсё хацелася ісці шляхам вышыванкі і іншых папулярных зараз нацыянальных атрыбутаў, менавіта па прычыне іх масавага ўжывання. Стварыць ДНК брэнда, які размаўляе па-беларуску, немагчыма без унікальнай назвы і такога ж унікальнага дызайну. Я ўпэўнена, што магчымасці беларускай мовы ў брэндынгу бязмежныя. У нас не словы, а музыка, і тое, што патэнцыял нашай мовы яшчэ не раскрыты ў гэтай галіне, толькі падштурхоўвае ствараць на ёй яркія брэнды», — Вольга Кашкан, крэатыўны дырэктар Fabula Branding.
Падрабязней пра стварэнне брэнда «Цудоўная цукерня» можна даведацца тут.
Fabula Branding заўсёды была і застаецца беларускаарыентаванай агенцыяй. Мы сапраўды ўлюбёныя ў нашую культуру і атрымліваем асаблівую асалоду, працуючы над беларускамоўнымі праектамі. Хочацца падзякаваць людзям, без якіх узгаданыя брэнды не існавалі б, а менавіта нашым замоўцам — за давер і ўзгадненне беларускіх канцэпцый.
Прыходзьце і вы — будзем рабіць беларускае! На карысць усім.