Yesці

Клиент:
ВКМ-сервис
Задача:
разработка торговой марки охлажденных мясных продуктов
Поделиться:

Задача

Комплексная распрацоўка гандлёвай маркі ахалоджанага мяса.

Рашэнне

Нэйм утвораны шляхам спалучэння англійскага слова Yes, якое перакладаецца як “так” і валодае моцным пазітыўным імпульсам (прычым, гэтая “выбуховасць” добра адчуваецца і пры адсутнасці клічніка), і спецыфічна беларускага дзеяслоўнага суфікса “-ці”. У выніку атрымаўся брэнд-заклік, брэнд-патрабаванне, які настойліва запрашае да стала, што падмацавана графічна лагатыпам – моўным воблакам, самым выразным прыкладам запрашэння да камунікацыі.

Адметнай рысай нэйму з’яўляецца яго яскравая этнічная самабытнасць – спалучэнне зычнай літары “ц” і галоснай “і” сярод славянскіх моваў уласціва беларускай. Такім чынам нэйм ужо на лінгвістычным узроўні сцвярджае сваю беларускую прыналежнасць. Улічваючы, што спажыўцы суседніх з намі краінаў да беларускіх прадуктаў харчаванння ставяцца з цікавасцю і прыхільнасцю, такое рашэнне спецыялістаў кампаніі Fabula можна расцэньваць як станоўчы ўклад у экспартны патэнцыял дадзенага прадукта.

Графічна нэйм Yesці нагадвае амаль сакральнае для беларуса слова “госці” – паняцце, якое ланцугом цягне за сабой такія моцныя духоўныя сэнсавыя канцэпты, як саборнасць, сямейнасць, сяброўства, сваяцтва... Нездарма на малюнку сямейнай тэматыкі адлюстраваны ўсе члены сям’і – ад самых малых да сталых, і нават кот. Сямейныя застоллі – краевугольны камень падмурку моцнай беларускай сям’і, гэтак жа як вясёлыя сумесныя “вячоркі” – жыцця сацыяльнага.

Нязвыклае спалучэнне лацініцы і кірыліцы прымушае погляд затрымацца на незвычайнай назве, што ў сітуацыі вываду на рынак новай маркі садзейнічай яе лепшай візуальнай адасабляемасці ад аналагічных тавараў канкурэнтаў.

Нацыянальная тэма развіваецца і ў дызайне ўпакоўкі: мы бачым выявы людзей, апранутых у традыцыйныя беларускія кашулі з вышыўкай, якія сабраліся за шчодрым сталом, што ледзве не ломіцца ад прысмакаў згодна лепшым традыцыям беларускай гасціннасці.

Што датычыцца каляровай гаммы, то тут пераважаюць чырвоны, сіні і белы колеры. Чырвоны – колер агню, сонца, узораў на вышыванках, моцы і дзейнасці. Сіні– колер неба, нашых знакамітых рэк і азёраў і нацыянальнага сімвала Беларусі – васілька. Нездарма менавіта гэтую кветку можна знайсці на малюнку ў якасці аздаблення як у дзявочых валасах, так і на мужчынскім саламяным капелюшы. Белы – колер чысціні, волі, аблок, цнатлівасці і шлюбнага вэлюму. Гэта колер святочнага абруса, якім засцілаюць стол...

***

Fabula Branding разработала новую торговую марку мясных продуктов для ОАО «ВКМ-сервис».

Слово «есцi» в переводе с белорусского означает «есть», «принимать пищу». Фонетический нейм-омоним «YESцi» образовался путем соединения английского слова «yes» и белорусского глагольного суффикса «цi», что в итоге создало бренд-призыв, бренд-требование, настойчиво приглашающий к столу. Графически это было подкреплено логотипом, размещенным в речевом облаке с узорной окантовкой.

Нетипичное соединение латиницы и кириллицы привлекает внимание и содействует лучшей визуальной отстройке продукта на полке. А специфически белорусское «цi» позволяет идентифицировать продукт как «сделанный в Беларуси», что является положительным моментом при продвижении его на рынках СНГ, где белорусские мясные продукты имеют хорошую репутацию.

«Национальная» концепция продолжается в дизайне упаковки: мы видим людей, одетых в традиционные белорусские костюмы («вышиванки»), собравшихся за щедрым гостеприимным столом. И первое, что бросается в глаза, это кусок мяса в центре – символ сытой жизни и хозяйского благополучия. Благодаря орнаменту вдоль краев упаковки, где под прозрачной пленкой находится охлажденное мясо, складывается ощущение, будто мы видим продолжение нарисованного стола, застеленного белой праздничной скатертью, а значит, некоторым образом также причастны к общему застолью. Веселый, легкий стиль уникальной авторской иллюстрации вызывает улыбку и настраивает на позитивное восприятие продукта.